loading...
گرماتاب هیتر تابشی
گرماتاب بازدید : 33 چهارشنبه 23 بهمن 1398 نظرات (0)

 

به طور معمولی یک استخر از بخش های مختلفی تشکیل شده که شامل محوطه استخر، استخر شنا ، سونا بخار و سونا خشک، جکوزی، استخر آب سرد، رختکن ، دوش و توالت ها می باشد. هر کدام از این بخش ها بنا به استفاده آنها نیاز به تاسیسات گرمایشی یا مکانیکی دارند. برای عملکرد بهینه این تاسیسات بصورت یکپارچه در محل موتورخانه استخر تعبیه می شوند  .

در هر مجموعه آبی به منظور حفظ سلامت شناگران و تامین شرایط آسایش آنان لازم است دمای آب استخر و جکوزی در محدوده مناسبی قرار گیرد. مطالعات نشان می دهد که دمای ایده آل برای آب استخر بر اساس شرایط و نوع کاربری 27 تا 29 درجه سانتیگراد و برای جکوزی آب گرم بین 40 تا 43 درجه سانتیگراد می باشد. همواره جهت رسیدن به این دما وجود یک سیستم گرمایش مناسب جهت بالا بردن دمای آب استخر و جکوزی و جبران افت دمای آب در اثر تلفات گرمایی ناشی از انتقال حرارت آب از سطح استخر به هوا و به کاسه استخر ضروری است.

در بسیاری ازاستخرهای خصوصی (آپارتمانی) جهت تامین گرمایش آب استخر،گرمایش آب جکوزی،گرمایش آب مصرفی سرویس ها و دوش ها از یک سیستم مستقل گرمایش استفاده می شود. البته لازم به ذکر است که افزایش بیش از حد دمای آب استخر سبب افزایش نرخ تبخیر و بالا رفتن رطوبت نسبی در محیط استخر می شود. همچنین این عامل سبب فرسایش و آسیب دیدن تجهیزات موجود در محوطه استخر خواهد گردید.

روش های گرم کردن آب استخرها

برای گرم کردن آب تا دمای مطلوب می توان از دو روش  میتوان بهره جست:

1.گرم کردن آب استخر با استفاده از دیگ و مبدل حرارتی

2.گرم کردن آب استخر با استفاده از واحدهای پیش گرمکن

در ابتدا ذکر این نکته حائز اهمیت است که اساس فرایند گرمایش آب استخر در هر دو شیوه یاد شده کاملا یکسان است. روش اول در کشور ما ایران رواج بیشتری دارد و روش دوم به ویژه برای استخرهای کوچکتر مورد استفاده قرار می گیرد.

البته روش استفاده از دیگ و مبدل حرارتی مزیت دیگری نیز دارد که آن انعطاف پذیری قابل اطمینان بسیار بالای آن در مقایسه با واحد گرمکن پیش ساخته است. در صورت استفاده از دیگ و مبدل حرارتی به صورت واحدهای مجزا در صورت ایجاد مشکل در هر یک از این تجهیزات، می توان صرفا همان بخش از سیستم را بدون اختلال در عملکرد سایر قسمت ها تعمیر یا تعویض کرد. برای مثال در استخرهای بزرگ که از چند دیگ به صورت موازی برای تامین آب گرم مورد نیاز استفاده می شود. اگر یکی از دیگ ها دچار مشکل شود تنها کافی است که دیگ معیوب را از مدار خارج کرده و ظرفیت گرمایی مورد نیاز را با استفاده از دیگ های باقی مانده تامین کرد. اما در صورت استفاده از گرمکن های پیش ساخته، بروز کوچکترین مشکل در هر یک از قسمت های گرمکن به منزله اختلال در عملکرد کل سیستم است..

مبدلهای حرارتی، متداولترین تجهیزات گرمایش استخر هستند که پس از دیگ موتورخانه قرار گرفته و بوسیله انتقال حرارت بین آب داغ دیگ و آب استخر، موجب افزایش دمای آب استخر شده و به تدریج آب استخر را گرم می کند. یکی از مهمترین مشکلات نگهداری از مبدلهای حرارتی، رسوبگذاری کربنات کلسیم به واسطه سختی بالای آب استخر در مبدل است. این رسوبگذاری، باعث کاهش نرخ انتقال حرارت و نیز کاهش دبی عبوری آب از مبدل شده و به تدریج این اثرات منفی بصورت نمایی افزایش پیدا می کنند. لذا این مبدلها بعد از گذشت مدت زمانی نیاز به "اسید شویی" خواهند داشت. یکی از بهترین روشهای پیشگیری از رسوب گذاری در مبدلها، استفاده از دستگاه های ضدرسوب مغناطیسی و یا اولترسونیک در مسیر آب سرد ورودی مبدل و پس از فیلتر تصفیه استخر می باشد.

استخرهای سرپوشیده برای گرمایش فضای استخر از واحدهای گرمایشی به نام هیتر تابشی لوله ای استفاده می کنند. در این سیستم ها گاز شهری درون لوله‌های بلند می‌سوزد و انرژی گرمایی تولید شده به صورت تابشی توسط این لوله‌ها وارد محیط می‌شود.ضریب تابشی این لوله‌ها (هیتر های تابشی) بسیار زیاد است به همین دلیل انرژی تلف شده بسیار کم خواهد بود و باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود.

ایجاد گرمایش در کمترین زمان ممکن، تامین گرمایش مطلوب در صورت عملکرد فن های تهویه و باز و بسته شدن درب سالن، هزینه اولیه بسیار پایین نسبت به موتورخانه و سایر تجهیزات ، عدم نیاز به سرویس و نگهداری، قابلیت جا به جایی و انتقال تجهیزات گرمایش تابشی از سالنی به سالن دیگر خصوصا در صورت استیجاری بودن سالن ورزشی، سرعت عملکرد و گرمایش بسیار بالا از مزایای این هیتر لوله ای می باشد.

 

 

شرکت گرماسان تولید کننده مدرنترین سیستم های گرمایش تابشی 

سیستم های گرمایشی با طراحی متنوع و زیبا جهت ایجاد فضای گرم و دل نشین در تمامی فضاهای باز و نیمه باز نظیر رستورانها ، ویلاها ، آلاچیق ها ، باغ تالار ها و گلخانه ها و غیره، تولید و ارائه نموده که تنها نمونه موجود داخلی دارای نشان استاندارد اروپا و ملی ایران می باشد    .

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید 

02122229176
www.garmasun.com

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 37
  • بازدید ماه : 36
  • بازدید سال : 493
  • بازدید کلی : 1,240